N-am fost in Maldive, insa din poze imi dau seama ca fix asa arata. Ca-n Gili. Apa de un turcoaz perfect, curat; plaje intinse, nisip alb, fin; palmieri si cocotieri, cat vezi cu ochi; turisti putini si o liniste desavarsita.

Gili Islands, aflate la doua ore distanta fata de Bali inseamna o formatiune de trei insule absolut senzationale: Gili Air, Gili Meno si Gili Trawagnan, pana nu demult, uitate de lume si nedescoperite de turisti. Primele doua sunt recunoscute pentru vibe-ul mai linistit si des recomandate ca destinatii, fie de honey moon, fie de tipul family. Gili T este atractia tinerilor pentru viata de noapte.

Daca esti in cautare de liniste si pace interioara, aici le vei gasi.

Am ales Gili Air pentru imaginile paradisiace care ne-au cucerit. Este locul perfect pentru introspectie, visare cu ochii deschisi pe sezlong sau sub apa.

O zi obisnuita in Gili Air

Intamplarea a facut sa cunosc pe cineva care petrecuse o perioada indelungata acolo. M-a atentionat ca ma vor atrage ca un magnet si ma vor lasa sa plec, cu greu. Si asa a fost. Un an intreg am tanjit ideea si emotia de Gili.

Am rezervat 5 nopti insulei Gili Air si ajunsi in Ubud, dupa 2 saptamani petrecute vindecand rani sau bifand atractii turistice, am achizitionat biletele de la o agentie locala. Cursa a durata aproximativ 2 ore din ore din port pana-n Gili Air. Atentie: la intoarcere ne-au directionat catre o un fast boat, desi aveam bilete la vas. Si nu vreti sa experimentati asta! Am zburat efectiv peste valuri si nu credeam ca voi mai ajunge la mal. Simteai din plin cum se lovesc valurile de barca si parca mai are putin pana o doboara, definitiv. M-am tinut tot drumul de manerele scaunelor din fata si ma rugam sa ajungem la mal, insa am si ras mult de situatie. Si inca rad. Dar e si asta o experienta, once in a lifetime.

In Gili nu exista masini. Singurele mijloace de transport sunt carutele (care te asteapta la vapor si te duc oriunde ai nevoie pentru o suma negociabila) si bicicletele. Asta e Raiul nostru, au zis biciclistii din noi!

Un tur complet de insula dureaza aproximativ doua ore, parcurs pe jos si o ora cu bicicleta. Aici nu vei gasi caini pentru ca pisicile sunt stapane, insa vei da nas in nas cu vaci, cocosi, la tot pasul.

Clasicul mijloc de transport din Gili

Spre deosebire de Bali, unde predomina religia hindu, locuitorii insulelor Gili, la fel ca si majoritatea indonezienilor sunt de religie musulmana, insa la fel de simpatici, ospitalieri si prietenosi. In linistea ce inconjoara insula, vei auzi chemarea la rugaciune de la moscheea din centru. E un sunet placut sa auzi vocea ce rasuna din difuzoare, indemandu-i sa se roage.

Am petrecut 5 zile de vis, aici. Desprinsi de realitate, cu plaja de dimineata pana seara, young cocont, plimbari cu bicicleta, apusuri grozave privite din leaganele si hamacele amplasate, la fiecare pas. E un loc care-ti rasfata simturile.

Leagane, la tot pasul

Young coconut a fost a treia persoana in relatia noastra si ne-a insotit pe parcursul intregilor aventuri din Gili Air.

My best friend

Daca-n Bali ne-am propus sa vizitam cate ceva, in fiecare zi, cum se cade unor corporatisti aflati in vacanta, aici am zacut, ne-am refacut puterile si ne-am incarcat bateriile. Ne-am lasat purtati de energia locului, rasfatati cu sesiuni de pilates, plimbari cu bicicletele, cocktailuri la ora pranzului, peste, fructe de mare si mancare traditionala balineza. E un vibe misto, mai hippie. Vei intalni oameni ce canta la chitara pe plaja, ce iti zambesc larg, in timp ce privesc apusul sau cauta corali atunci cand oceanul se retrage.

Apusul a fost experienta noastra preferata din Gili Air.

Optiuni de a te bucura de apus.

Am asistat, seara de seara, la cele mai spectaculoase apusuri din viata noastra. Iti taie respiratia, efectiv. Cerul prinde o culoare roz-portocalie-rosiatica, incat nu ai nevoie de nici un filtru in Instagram.

Oceanul se retrage dupa ora 17:00, iar privelistea este uimitoare. Poti admira, in zare si cel mai activ vulcan din Bal – Agung, care, la acea vreme dadea semne ca vrea sa erupa.

Apus cu Vulcanul Agung, in spate

Inital, ne propusesem sa vizitam Gili Meno si Trawangan si asta pentru ca distantele sunt foarte mici – 15 minute de parcurs cu barca, insa am simtit nevoia sa lasam pe data viitoare. Nu aveam nevoie de nimic. Tot ce trebuia era acolo, in acel moment. In Gili Air.

In fiecare din cele trei insule Gili, poti experimeta snorkeling-ul, masajul balinez, shopping-ul in magazinele cu produse hand made, cocktailuri delicioase servite la barurile si bungalow-urile din bambus amplasate fix pe plaja, mancare indoneziana si multe varietati de cazare. Daca timpul iti permite, Lombok-ul este la o aruncatura de bat.

Popas

Aici e linistea in care te vei regasi, te vei opri putin din tumultul unei vacante, uneori pusa pe bifat lucruri si te vei indrepta catre tine.

E locul perfect sa fii doar tu cu tine, cu energia oceanului, pe o plaja aproape pustie, intr-o tihna deplina. Sa-ti pui intrebari si sa gasesti raspunsuri.

Daca ajungeti in Bali, insulele Gili sunt un must see.

Si da, ne-am retrage acolo pentru toata viata.

Cu dor de Gili,

Chiperii

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here