Nu sunt fan metropole, mai degraba aleg linistea naturii in defavoarea marilor orase, insa Singapore este o destinatie care ne-a cucerit, definitiv.

Am inteles ce inseamna urban friendly.

Se afla pe bucket list-ul lui Ionut de ceva vreme, asa ca escala de 12 ore catre Bali a fost mai mult ca binevenita. De altfel, recomand escalele de peste 8-9 ore pentru ca-ti ofera sansa explorarii  oraselor in care poposesti si apoi poti dormi linistit in avion, incat sa ajungi super fresh la destinatie.

Catre Singapore am zburat cu Scoot Airlines din Atena, compania low cost apartinand celor de la Singapore Airlines, aproximativ 12 ore si am fost foarte multumiti de serviciile oferite vs. pretul platit : in jur de 900 euro, dus intors, 2 persoane. A fost varianta ideala pentru noi si un pont preluat de la Aventurescu.ro.

O escala cat un tur aproape complet de oras

Am facut cunostinta cu Singapore la 6 AM, intr-o zi de sambata, cand, aparent orasul dormea. Primul lucru care ne-a lovit a fost umiditatea extrem de crescuta; ai impresia ca ai pasit intr-o sauna umeda, insa cu timpul incepi sa o tolerezi.

Pe parcursul zilei, valorile pleaca de la 90% si ajung undeva la 60% umiditate.

Vedere din Gardens by the Bay

Aeroportul, ca si orasul-insula in sine este impresionant. Pune la dispozitie tur gratuit al orasului de 2,5 ore pentru cei cu o escala ma mare de 5,5 ore. Noi am optat pentru o hoinareala independenta, haihuin2, cu mijloacele de transport locale.

Ne-am asteptat ca intr-un oras precum Singapore sa fie extrem de multe masini, trafic infernal, claxoane, galagie si doar cladiri de sticla. Cele din urma exista, insa incojurate de foarte multe spatii verzi : e ca o gradina botanica in aer liber, in care respiri aer curat, nepoluat, dar umed. Masinile sunt putine, majoritatea, electrice. Taxele sunt foarte mari si pentru asta, singaporezii prefera sa se lipseasca de luxul de a calatori cu masina personala, in schimbul mijloacelor de transport (bus sau metrou). Oricum, sistemul de transport in comun din Singapore este unul din cele mai bine puse la punct mai bune din lume.

Orasul, sambata dimineata

Iata-ne ajunsi in inima orasului ! Prima oprire : celebrul hotel si emblema orasului: Marina Bay, o cladire simbol, inovativa si foarte apreciata de catre turisti. Am fi vrut tare mult sa testam experienta infinty poll by Marina Bay, insa costul unei nopti era de 450 $… Exista, insa si alate variante mai putin ortodoxe de a ajunge acolo, insa am zis pas. Asa ca am admirat arhitectura din exterior. Poate, data viitoare 🙂

Marina Bay

Ne-am continuat turul pietonal cu o o plimbare in Gardens by the Bay, unde spre suprinderea noastra, la 6 AM am intalnit extrem de multi alergatori, de toate varstele (de la 5 la 70-80 ani). Sportul si stilul de viata sanatos sunt valori bine integrate in viata singaporezilor. Vei fi uimit de cat de bine arata. Sunt extrem de fit.

Muncesc mult, lupta pentru suprvietuire este acerba, iar viata foarte scumpa.

Gardens by the Bay

In Gardens by the Bay asteptam sa vedem celebrii copaci – Super Trees –  prezentati si in  filmul Avatar. Ai impresia ca ai pasit in viitor, totul este extrem de futurist, cu o atentie la detalii desavarsita, colorati si plini de viata. Situati la o intaltime de 50 m, maxim, ii poti vizita indeaproape cu ajutorul unui skywalk. Sunt impresionanti, efectiv. Te uiti la ei ca la o minune urbana. La fel ca si in cazul orasului, experienta copacilor ziua este diferita de cea oferita seara.

Gardens by the Bay inseamna o oaza de liniste in mijlocul orasului, cu o vegetatie luxurianta, cat vezi cu ochii, atractii de tot felul si pentru toate varstele, skywalk trees, expozitii, muzee si reprezinta dovada ca natura poate fi integrata in viata unui oras.

Verde cat vezi cu ochii

In downtown au sediul marile corporatii. Singapore este una din marile puteri din Asia si un punct geografic important pentru bursa. Ai senzatia ca esti pe Wall Street. Agitatie mare. Oameni imbracati in costume alearga, de te miri unde sau isi savureaza in graba pranzul, alaturi de colegi. Un fel de Pipera, la alt nivel 🙂

Centrul de afaceri Singapore
2Chiperi fericiti

Am continuat cu Little India, cu un bus local, o zona in care vei experimenta mici franturi din India. Un bazar specific indian. Explozie de culoare, arome, sunete si mirosuri specifice. Nimic care sa-ti displaca, in afara de temperatura ridicata de afara. Vei gasi aici tot ce-ti trece prin cap si nu prea, la preturi rezonabile. Gablonturi, haine, electrocasnice, accesorii IT, orice.

Bazarul din Litlle India

Si findca mancarea indiana este renumita, am testat-o la unul din restaurantele din Litlle india si a fost delicioasa.

Indian food

Singapore trebuie explorat, atat ziua, cat si noaptea. Acelasi oras, experiente diferite.

Singapore, la apus

Noaptea, orasul este extrem de ofertant, vibrant si mult mai atractiv decat ziua, din punctul meu de vedere. Terasele si restaurantele sunt extrem de animate, parcurile sunt plin de familii cu copii, turisti, asezati pe iarba privind spectacolul copacilor futuristi sau asezati pe malul lacului, admirand downtown-ul, pur si simplu. La fiecare colt de strada se intampla ceva. Sunt, fie concerte in aer liber, fie targuri cu produse locale sau spectacoul impresionant al fantanilor de la Marina Bay care-ti intaresc si mai tare convingerea ca orasul acesta nu doarme niciodata. Totul e atat de animat, dinamic si molipsitor.

O alta perspectiva asupra Marina Bay

Apropo, spectacolul fantanilor de aici e mult mai spectaculos decat cel din Vegas. Nu-l ratati!

Spectacolul fantanilor
Super trees

Singapore e o destinatie ce merita exploatata in 3-4 zile. Bucket listul nostru pe anul 2019 ne spune ca asa va fi 🙂 Bucurati-va de aceasta metropola verde si n-o ratati in vizita voastra in ASE. Schimba perceptii despre ce inseamna urban, de fapt.

Gardens by the Bay, noaptea

Singapore pentru noi e o emotie : de bucurie, a momentului in care am stat intinsi pe iarba si am privit spectacolul copacilor. Ne-am simtit precum Alice in Tara Minunilor. Din nou, copii.

Cu ochii mari de uimire,